Evenement

Impressie Meet en Greet Susin Nielsen

Dankzij een speciale actie van uitgeverij Lemniscaat, en de Facebookgroep Young Adults Boeken en Series kreeg ik de kans voor een speciale Meet en Greet met de schrijfster Susin Nielsen. Afgelopen zomer was ik bij Waterstones in Londen waar ik haar boek “We Are All Made Of Molecules” had gekocht. Toen ik hoorde dat Susin Nielsen naar Nederland zou komen was ik door het dolle heen. De winactie van de Facebookgroep hield in dat je moest vertellen of het glas half vol, of halfleeg was. Omdat ik een grote pessimist kan zijn koos ik voor een halfleeg glas. Natuurlijk ben ik niet altijd een pessimist, maar met wedstrijden wel omdat ik nooit wat win. Ook nu waren er maar plaats voor 14 personen, en had ik niet verwacht dat ik daar zou komen te staan in Rotterdam.

Gelukkig liet het lot mij zien dat ik niet altijd verlies met een wedstrijd, want ik mocht Susin Nielsen ontmoeten!! Snel heb ik de Nederlandse boeken van Susin aangeschaft, want ik moest natuurlijk wel wat hebben om te laten signeren, en alleen het Engelse boek vond ik niet genoeg.

Zo stond ik dus op een zondag ochtend op het station onderweg naar Rotterdam. Toen ik in de trein zat van Utrecht naar Rotterdam wilde ik lekker gaan lezen in een stilte coupé. Helaas had ik net de dag uitgekozen om naar Rotterdam te gaan wanneer er een voetbalwedstrijd van Feyenoord was. Dus de hele trein zat vol zingende fans die mijn leestijd verpestte.

Maar dat mocht de pret niet drukken. Aangekomen bij de uitgeverij bleek het een heel mooi oud woonhuis te zijn. Ik was nog nooit eerder bij een uitgeverij geweest, en ik had dus geen idee wat ik kon verwachtten. Maar dat het zoiets zou zijn geweest had ik nooit aan kunnen denken. Ik vond het zo mooi daarbinnen!

Toen uiteindelijk iedereen binnen was werden ons eerst verteld dat we niet alleen een Maeet en Greet met Susin Nielsen kregen. Zodra Susin onderweg was naar Parijs, zouden wij gaan beginnen aan een sessie “knutselen voor krankzinnigen”. Dit idee komt van het nieuwste boek van Susin Nielsen: “Optimisme is dodelijk”.

Nadat we al onze brandende vragen op Susin hadden losgelaten, die je hier kan terug vinden, was het tijd om te knutselen. Wij mochten helemaal losgaan op eierkoeken en die zo mooi mogelijk te versieren. Ook hier zat weer een kleine wedstrijd aan vast. Ik had een kleine hoop op dat ik zou winnen, en ik deed ook heel erg mijn best om van mijn eierkoek het schattigste konijntje te maken dat er is. Helaas was dit nogal mislukt en wist ik weer waarom ik altijd pessimistisch ben met wedstrijden. De winnaars waren wel geheel terecht en ook hartstikke mooi!
Nadat iedereen was uit geknutseld en de eierkoeken op waren. Kon je nog een rondleiding krijgen door de uitgeverij. Omdat ik nog nooit eerder een uitgeverij binnen was

geweest wilde ik dit natuurlijk heel erg graag. Het was erg leuk om te horen hoe het bij Lemniscaat ging, en mijn favoriete plekje was toch echt wel de kelder. Bij het woord kelder denk je al snel aan een enge, oude, en stoffige kelder. Maar deze kelder stond vol met alle boeken die Lemniscaat op dit moment uitgeeft. Dit was dus een waar boeken paradijs!

Toen kregen we nog een verrassing, want bij Lemniscaat was wat we al hadden gekregen nog niet genoeg. Als afsluiting mocht ieder een goodiebag samenstellen. Hierin zat een boek naar keuze, een notitieblokje, en je kon kiezen uit verschillende kaarten, boekenleggers, en posters. Ik heb mijn tas (met daarop de gruffalo’s) vol geladen met van elk stapeltje wat. Het boek dat ik heb uitgekozen heet “De ogen van Kronos” van Marie Rutkoski. Ik kende zowel het boek als de schrijfster niet dus ik ben heel erg benieuwd.

Nadat iedereen zijn tas vol had zitten met gesigneerde boeken en andere goodies, vertrokken ik en nog wat anderen richting Donner in het centrum van Rotterdam. Ook was ik nog nooit bij Donner geweest dus moest ik daar absoluut even langs. Iedereen heeft daar lekker rond kunnen snuffelen, en we hebben er ook nog een groepsfoto gemaakt.

Uiteindelijk ben ik moe maar tevreden weer de trein ingestapt om rustig met een boekje terug naar huis te kunnen reizen. Helaas was ik die leuke Feyenoordsupporters van die ochtend vergeten, en vergezelde wij elkaar weer onderweg naar huis.

Het was een super leuke dag vol met leuke en gezellige mensen die allemaal van boeken houden en net zo gek zijn.

Wil je de ervaring van die dag lezen van Susin Nielsen? Dat kan op haar eigen blog. Hier zie je ook de eierkoeken winnaars, en zie je hoe ik mijn boeken gesigneerd krijg!

 

Geef een reactie

